Ad

Από το Blogger.
 
Τα άρθρα που υπάρχουν στο Simple Mind είναι επι το πλείστων ξένα και αλιευμένα απο άλλες σελίδες στο διαδίκτυο. Μπορείτε να βρείτε την πηγή στην κάτω μεριά του εκάστοτε κειμένου.

Για οποιαδήποτε παρατήρηση, συμβουλή ή ακόμα αν θέλετε να δημοσιεύσουμε κάποιο άρθρο σας μπορείτε να μας στείλετε mail στο masterlista11@gmail.com

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Τροφές κατά του διαβήτη.

Ας γνωρίσουμε τις θαυματουργές τροφές στη μάχη κατά του διαβήτη. Υπάρχουν πράγματι τροφές που μάχονται τον σακχαρώδη διαβήτη; Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Ε. Σολωμού μας διαφωτίζει κατάλληλα.

Όπως τονίζει:
«Σύμφωνα με πολυάριθμες προσωπικές μαρτυρίες διαβητικών αλλά και επιστημονικά δεδομένα, φαίνεται ότι ορισμένα τρόφιμα
αποτελούν ισχυρά όπλα έναντι των αυξημένων τιμών σακχάρου αίματος συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση καλύτερου γλυκαιμικού ελέγχου.
Τα θαυματουργά τρόφιμα:

Κανέλα
Η αρχόντισσα της ανατολίτικης κουζίνας τώρα είναι και σύμμαχος στην καταπολέμηση του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 (ΣΔ2). Η εφημερίδα American Journal of Clinical Nutrition σε πρόσφατη έρευνα που δημοσίευσε κατέδειξε την κανέλα ως ένα αποτελεσματικότατο όπλο έναντι του σακχάρου. Η κοινή μας κανέλα φαίνεται ότι περιέχει μια ουσία, της οποίας η δράση προσομοιάζει με αυτή της ινσουλίνης. Η ινσουλίνη, ορμόνη που παράγεται από το πάγκρεας, είναι εκείνη που ευθύνεται για την είσοδο της γλυκόζης στα κύτταρα μειώνοντας έτσι τη συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα φαίνεται να προλαμβάνει την εμφάνιση ΣΔ2 και να συμβάλλει σε καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο ακόμα και σε άτομα που δεν πάσχουν από ΣΔ.

Ξίδι
Μπορεί ορισμένοι να δυσανασχετούν με την όξινη γεύση του, όμως από δημοσιευμένες μελέτες (American Diabetes Association) φαίνεται ότι η προσθήκη ξιδιού σε φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες (όπως ρύζι, ζυμαρικά, πίτες κ.ά.) επιβραδύνει την απορρόφηση των τελευταίων από τον οργανισμό. Πιθανώς το οξικό οξύ που περιέχεται στο ξίδι να είναι υπεύθυνο για την επιβράδυνση της γαστρικής κένωσης (άδειασμα του στομάχου) και επομένως να καθυστερείται και η απορρόφηση των σακχάρων. Ποιο το αποτέλεσμα; Η σταδιακή και όχι η απότομη αύξηση του σακχάρου μετά το γεύμα.

* Μία με δύο κουταλιές της σούπας ξίδι σε ένα γεύμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (λευκό ψωμί, ρύζι, μακαρόνια κ.ά) μειώνουν τα επίπεδα της γλυκόζης κατά 25 % και υπερδιπλασιάζουν το αίσθημα του κορεσμού (αίσθημα ικανοποίησης πείνας). Καθημερινά λοιπόν σε όλα τα πιάτα μας χρησιμοποιούμε τον εκρηκτικό συνδυασμό ξιδιού και ελαιόλαδου.

Σπαράγγια
Η Βρετανική Επιθεώρηση Διατροφής (BJN) (2006) εκθειάζει τα σπαράγγια αναφέροντας ότι μπορεί να αποτελούν ένα πολύ ισχυρό όπλο κατά του σακχαρώδη διαβήτη. Σύμφωνα με έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια από το Πανεπιστήμιο Καράτσι (Πακιστάν), η καθημερινή κατανάλωση εκχυλίσματος σπαραγγιών σε μεγάλες δόσεις αύξησε την παραγωγή ινσουλίνης από το πάγκρεας μειώνοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τα ευρήματα της έρευνας έρχονται να προστεθούν σε αυτά προηγούμενων μελετών, σύμφωνα με τις οποίες τα σπαράγγια αποτελούν ισχυρά όπλα κατά του ΣΔ.

Ξηροί καρποί
Γνωστοί σε όλους για την υπέροχη γεύση τους αλλά και την υψηλή διατροφική τους αξία (ω3 λιπαρά οξέα, φυτική πρωτεΐνη, ασβέστιο, βιταμίνη Ε κλπ.), οι ξηροί καρποί μπαίνουν δυναμικά στη μάχη κατά του διαβήτη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από την επιστημονική επιθεώρηση «Diabetes Care» έδειξε ότι, αν ανθυγιεινά- λιπαρά σνακ (π.χ. μάφιν) ή μια πηγή αμύλου (π.χ. φέτα ψωμί) αντικατασταθούν από 1-2 χούφτες ξηρούς καρπούς, τα επίπεδα του σακχάρου και της χοληστερόλης ατόμων με διαβήτη ελέγχονται πολύ καλύτερα. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής έδειξαν ότι μετά από ένα τρίμηνο τα επίπεδα του σακχάρου και της κακής χοληστερόλης τους άρχισαν σταδιακά να μειώνονται.

Η διαπίστωση αυτή δε σημαίνει ότι οι ξηροί καρποί αποτελούν το κλειδί για τον έλεγχο του διαβήτη. Αν όμως ενταχθούν συστηματικά ελεγχόμενες – ως προς την ποσότητα και το αλάτι – μικρομερίδες ξηρών καρπών (αμύγδαλα, καρύδια, φιστίκια, κάσιους) στο διαιτολόγιο ατόμων με ΣΔ, αντικαθιστώντας άλλα επιβαρυντικά σνακ (π.χ. γλυκά, κράκερ, προϊόντα αμύλου), είναι πολύ πιθανό να βελτιώσουν τα επίπεδα του σακχάρου, της χοληστερόλης και των λιπιδίων στο αίμα τους.

Δημητριακά ολικής άλεσης
Διατροφικό θησαυρό αποτελούν όλα τα δημητριακά. Η αντιδιαβητική τους δράση αποδίδεται στην εξαιρετικά μεγάλη περιεκτικότητα που έχουν σε φυτικές ίνες. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι μια μερίδα των 40 γρ. νιφάδων δημητριακών ολικής άλεσης αρκεί για να καλύψει το 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε φυτικές ίνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ρυθμίζεται πιο ικανοποιητικά ο μεταβολισμός των υδρογονανθράκων που καταναλώνουμε. Επίσης η συστηματική κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης βελτιώνει σημαντικά την ινσουλινοαντίσταση, μια παθολογική κατάσταση που σε προχωρημένο στάδιο μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση ΣΔ2.

Τσάι
Μελέτη σε πληθυσμούς της Ευρώπης έδειξε ότι τα άτομα που πίνουν τέσσερις κούπες τσάι την ημέρα αντιμετωπίζουν κατά 20% μειωμένο κίνδυνο για διαβήτη. Η μελέτη διεξήχθη από ειδικούς του Κέντρου Λάιμπνιτς για την έρευνα στο Διαβήτη (Πανεπιστήμιο Χάινριχ Χάινε – Ντίσελντορφ) και δημοσιεύθηκε στη διαδικτυακή επιθεώρηση «PLoS One». Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της μελέτης Κρίστιαν Χέρντερ, «από τα στοιχεία μας προέκυψε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον τεσσάρων φλιτζανιών τσαγιού την ημέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου για διαβήτη της τάξεως του 20%. Ωστόσο, για να υπάρχουν οφέλη, η κατανάλωση πρέπει να είναι μεγάλη. Για παράδειγμα η μελέτη μας έδειξε ότι τα άτομα που έπιναν ένα με τρία φλιτζάνια τσάι ημερησίως δεν εμφάνιζαν μικρότερο κίνδυνο διαβήτη σε σύγκριση με όσα δεν έπιναν καθόλου τσάι». Σύμφωνα με τον ερευνητή, το τσάι πιθανότατα επιδρά στην πρόσληψη και στην απορρόφηση της γλυκόζης από τον οργανισμό, ενώ παράλληλα προστατεύει τα ινσουλινοπαραγωγά β-κύτταρα του παγκρέατος από τις ελεύθερες ρίζες που τους προκαλούν βλάβες. Εκτιμάται ότι η ευεργετική δράση του τσαγιού στον ΣΔ2 οφείλεται στις αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες».

Ελένη Σολωμού, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, BSc

* Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like και κοινοποιήστε το στους φίλους σας!

Πηγή

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

 
Simple Mind © 2011 SpicyTricks & ThemePacific.