Ad

Από το Blogger.
 
Τα άρθρα που υπάρχουν στο Simple Mind είναι επι το πλείστων ξένα και αλιευμένα απο άλλες σελίδες στο διαδίκτυο. Μπορείτε να βρείτε την πηγή στην κάτω μεριά του εκάστοτε κειμένου.

Για οποιαδήποτε παρατήρηση, συμβουλή ή ακόμα αν θέλετε να δημοσιεύσουμε κάποιο άρθρο σας μπορείτε να μας στείλετε mail στο masterlista11@gmail.com

Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2013

Cacao Beans- Theobroma cacao

Η ονομασία του δόθηκε από τον Σουηδό βοτανολόγο, Λίνναιο και μεταφράζεται, από τα αρχαία ελληνικά και το συνδυασμό των λέξεων «Θεός» και «βρώση» που σημαίνει «Τροφή των Θεών». Το κακάο έφθασε στον Παλιό Κόσμοτο 1544, όταν παρουσιάστηκαν οι σπόροι στον μέλλοντα βασιλιά της Ισπανίας, Φίλιππο Β΄. Η ισπανική αριστοκρατία μαγεύτηκε τόσο πολύ, που κράτησαν το κακάο μυστικό από τους ανθρώπους που δεν προέρχονταν από τον κύκλο
τους για σχεδόν εκατό χρόνια.

Περιέχει σημαντικές ποσότητες πολυφαινολών (φλαβονοειδή, τανίνες, προκυανίδες), βιταμίνες Α και Ε, θεοβρωμίνη και καφεΐνη, η οποία διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα. Είναι πλούσιο και σε μερικά ανόργανα συστατικά όπως το μαγνήσιο, το ασβέστιο, ο χαλκός, ο φώσφορος και ο σίδηρος. Τα κύρια λιπαρά οξέα του βούτυρο κακάο είναι το ελαϊκό, το στεατικό, το παλμιτικό και τι λινολενικό οξύ. Οι πολυφαινόλες, μειώνουν τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων που συνδέονται με τη θρόμβωση ενώ δρα προστατευτικά στην καρδιαγγειακή λειτουργία, μειώνοντας τη χοληστερόλη του αίματος και την αρτηριακή πίεση.

Ακόμα συμβάλει στη διαμόρφωση και ανάπτυξη του σκελετού, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και της μνήμης. Με την κατανάλωση κακάου, εκκρίνονται από τον εγκέφαλο ενδορφίνες, ουσίες με αναλγητικές ιδιότητες που βελτιώνουν τη ψυχική διάθεση, καθώς και σεροτονίνη, μία ουσία με αντικαταθλιπτική δράση.

Είναι από τις πιο πλούσιες πηγές αντιοξειδωτικών, εύπεπτων για τον ανθρώπινο οργανισμό. Στην πραγματικότητα, οι καρποί του κακάο έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από το τσάι και το κόκκινο κρασί. Λόγω των αντιοξειδοτικών αυτών εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και είναι ευεργετικοί για την πρόληψη καρδιαγγεικών παθήσεων, την πρόληψη της νόσου του Αλττσχάιμερ και την εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Μπορούν να αυξήσουν τη δύναμη του μυοκαρδίου, να μειώσουν τις θροβώσεις του αίματος και να ρυθμίζουν την πίεση του. Επίσης, μειώνουν το άγχος και αυξάνουν την ικανότητα μας να το αντιμετωπίζουμε. Η φήμη τους ως το αντικαθληπτικό της φύσης δεν είναι αδικαιολόγητη.

Οι καρποί του κακάο περιέχουν τρείς νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με την προώθηση της ευδιαθεσίας στον άνθρωπο και τη βελτίωση της ψυχικής του κατάστασης:τη σεροτονίνη, τη ντοπαμίνη και την φαινυλαιθαμίνη. Για τη θετική συνεισφορά τους στην υγεία της καρδιάς, φαίνεται πώς ευθύνονται οι πολυφαινόλες, τα ίδια ωγέλιμα αντοξειδωτικά που βρίσκουμε και στο κόκκινο κρασί. Τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης μειώνονται με την άνοδο των επιπέδων της καλής χοληστερόλης. Το μαγνήσιο που περιέχουν σε αφθονία μπορεί επίσης να υποστηρίξει το καρδιαγγειακό σύστημα, να βοηθήσει στη διατήρηση ενός φυσιολογικού καρδιακού ρυθμού, στη θεραπεία της ημικρανίας και την πρόληψη της οστεροπόρωσης.

Επίσης, μειώνει την πήξη του αίματος και άρα τον κίνδυνο θρόμβωσης του αίματος που οδηγεί σε εγκεφαλικά επεισόδια ή καρδιακές παθήσεις και βοηθά στη ρύθμιση άλλων θρεπτικών συστατικών, όπως το ασβέστιο, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, το κάλιο και η βιταμίνη D στον οργανισμό συμβάλλοντας στην παραγωγή ενέργειας. Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που περιέχονται στο ακατέργαστο κακάο, βοηθούν στην καλή λειτουργία του σώματος και την ευστροφία του εγκεφάλου. Επίσης, πολλές μελέτες έχουν αποδείξει και τα αντικαταθληπτικά τους οφέλη, καθώς μειώνουν το άγχος και ενισχύουν την ευδιαθεσία, αφού περιέχουν ντοπαμίνη, σερετονίνη και φαινυλαθαμίνη.




Όταν τρώτε κακάο να αποφεύγετε την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων ώστε να επωφεληθείτε όσο γίνεται περισσότερο από τις ευεργετικές ιδιότητες, εφόσον έχει αποδειχθεί ότι η προσθήκη γαλακτοκομικών στην πραγματικότητα μπλοκάρει την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τα αντιοξειδωτικά .

Πηγή

*Οι πληροφορίες που παρέχονται στο blog αυτό έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δε μπορούν να αντικαταστήσουν τη γνωμάτευση ή την επίσκεψη σε γιατρό ή σε άλλον ειδικό της υγείας

 
Simple Mind © 2011 SpicyTricks & ThemePacific.